piątek, 14 sierpnia 2015

Przywitania oraz pożegnania / Saludos y despedidos


¡Buenas tardes! ¿Cómo estás?

         Dziś zaprezentuję Wam podstawowe przywitania oraz pożegnania, jak i również pytania i odpowiedzi na proste pytania. ¡Vamos!

Sí - tak
No - nie 


Buenos días - dzień dobry mniej więcej do godziny 13
Buenas tardes - dzień dobry mniej więcej do godziny 22
Buenas noches - dobry wieczór bądź dobranoc
Hola - cześć
Chao - Do widzenia, pa
Adiós - Do widzenia, pa
Hasta la vista - do zobaczenia (niestety po słynnym wystąpieniu Arnolda, źle się to kojarzy)
Hasta mañana - do zobaczenia
Hasta pronto - do zobaczenia
Hasta luego - do zobaczenia





Podstawowe pytania oraz odpowiedzi:
¿Cómo te llamas? - jak się nazywasz?
Me llamo Monia - nazywam się Monia
Soy Monia - Jestem Monia



¿Cuántos años tienes? - Ile masz lat? ¡UWAGA! Przestrzegam przed używaniem wyrazu "año" bez kreseczki nad "n", czyli "ano". Wyraz "ano" znaczy odbyt, a raczej nikt nie chce się pochwalić nikomu ilością odbytów, zamiast lat.

Tengo veinte años. - mam 20 lat.


¿Dónde vives? - Gdzie mieszkasz?
Vivo en Gdansk. - Mieszkam w Gdańsku.



¿De dónde eres? - Skąd jesteś?
Soy de Gdansk. - Jestem z Gdańska.


¿Qué te interesa? - Czym się interesujesz?
Me interesan las lenguas extranjeras. - interesuję się językami obcymi.



¿Hablas español? - mowisz po hiszpańsku?
Sí, hablo español. - Tak, mówię po hiszpańsku


¿Cómo estás? - Jak się masz?
Estoy muy bien,gracias. - Mam się bardzo dobrze, dziękuję.



¿Qué tal? - Co słychać?
Bien, y tú? - Wszystko w porządku, a u Ciebie?


Tak, mam nadzieję, że ujęłam wszystko w dosyć przystępny sposób :)

Hiszpańska piosenka na koniec:




Do zobaczenia w następnym poście, w którym opiszę instalację klawiatury hiszpańskiej.
Saludos, Monia. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz